sâmbătă, 7 noiembrie 2009

Molima


Azi am fost trezit de un apel care m-a tulburat profund. Dorind să verific cele auzite, mă uit pe geam şi observ o densitate dubioasă a atmosferei. Nu m-am putut abţine şi am deschis geamul. Am fost lovit instant de cel mai infect damf posibil: un amestec de căcat, vomă, puroi, transpiraţie, dinţi stricaţi, ouă stricate şi hoit. Am închis brusc geamul, şi, cu pulsul din ce în ce mai mare, am deschis TV-ul. Ochii mi-au rămas aţintiţi pe imaginile din oraş, cu sute de autocare îndesate cu bolnavi şi pe zecile de mii de persoane afectate deja de molimă. Se comportau ca nişte zombie fără personalitate, aplaudau la comandă, răcneau în cor vorbe fără sens asemănătoare cântecelor tribale africane...era clar că molima le-a futut creierul în ultimul hal, din moment ce se comportau ca nişte bovine anencefale. Am început să analizez imaginile cu bietele lighioane inconştiente şi să mă gândesc ce epidemie ar putea fi. Gripă porcină nu părea a fi, ăia părând a fi vite, nu porci. Am exclus dizenteria, fiindcă nu chiar toţi păreau ţigani nespălaţi, care trăiesc înconjuraţi de căcat şi şobolani. Dintr-o dată, am simţit că ceva mă loveşte în moalele capului, începând să mi se deruleze imagini cu bieţii timişoreni de acum 3-4 secole, care au trăit un adevărat coşmar din cauza epidemiilor de ciumă. Printre zecile de mii de sectanţi îmbrăcaţi la fel l-am zărit pe unul, îmbrăcat diferit şi care părea că are o mască aseamanatoare celor purtate de doctorii din Evul Mediu, care încercau să vindece ciuma (a se vedea poza). Asemenea acelor medici, el le promitea ciumaţilor că vor trăi bine. Mai am totuşi o nedumerire. De ce se zice peste tot că ciuma e Moartea Neagră, din moment ce portocaliul era culoarea predominantă? Sper că trece până mâine, iar ciumaţii vor părăsi oraşul, ca să pot sa ies şi eu din casă

7 comentarii:

  1. jalnica atmosfera, toti cu steaguri si pancarte identice facute la comanda, mai ceva ca acum 20 de ani cand se faceau adunari muncitoresti pt. ceausewscu ...

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu te-am sunat disperată şi scoţând pe gură tot felul de expresii mai putin etice despre acest marş ceauşist care a încurcat toată circulaţia. Numai portocaliu am vazut în faţa ochilor. Brusc încep să urăsc cu desăvârşire culoarea asta, deşi culoarea nu are nici o vina, cred ca Băse a măncat prea mulţi morcovi când era mic :D

    RăspundețiȘtergere
  3. Corect, Oana. M-ai tulburat enorm cu apelul ala, ma gandeam la binele tau si speram sa nu te afecteze si pe tine molima portocalie care a pus azi stapanire pe oras:D

    RăspundețiȘtergere
  4. porcul_aviar_19838 noiembrie 2009 la 19:41

    stai ca mai vine molima rosie si galbena (pesede si penele)...aceeasi molima, insa colorata altfel

    RăspundețiȘtergere
  5. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere